Leverans
Vi strävar efter att skicka beställningar så snart som möjligt. Normalt skickas varor inom 1–2 arbetsdagar efter att beställningen mottagits och betalningen registrerats.
Vi använder huvudsakligen DHL som fraktbolag:
- Privatpersoner får leveranser skickade med DHL Service Point. Paketet skickas då till närmaste DHL-ombud eller paketskåp för upphämtning.
- Företag kan välja mellan DHL Service Point (ombud/paketskåp) eller DHL Paket (företagspaket med leverans till adress). DHL Paket ska endast väljas om det tydligt framgår att mottagaren är ett företag med personal på plats under normala kontorstider. Om ingen kan ta emot paketet vid leverans kan försändelsen bli försenad. I vissa fall gör DHL ett nytt leveransförsök nästa arbetsdag, i andra fall hänvisas mottagaren till närmaste DHL-terminal, som kan ligga långt från leveransadressen. Vi kan inte be DHL att kontakta er före leverans. Om en försändelse med DHL Paket går i retur för att den inte kunnat levereras (t.ex. om en privatperson valt denna tjänst) debiteras kunden 350 kr (inkl. moms) för ej mottaget/utlöst paket.
- Notera: DHL har inte daglig leverans till alla postnummer i Sverige. Du kan själv kontrollera uppskattad leveranstid till ditt postnummer via denna sida:
https://www.dhl.com/se-sv/home/frakt/verktyg/europeisk-vagtransport-transittidskalkylator.html
Du får alltid en bekräftelse via e-post när vi tagit emot din beställning.
Om inget annat avtalats sker leverans senast inom 30 dagar.
Vid väsentliga förseningar har du som konsument rätt att häva köpet enligt lag.
Beställningar kan även hämtas i vår butik på Ringvägen 90, Stockholm, när du fått leveransbesked via e-post.
Vi förbehåller oss rätten att makulera en order om varan är slut i lager, om priset varit uppenbart felaktigt eller om annan felaktig information legat till grund för beställningen.
Returer & ångerrätt (privatpersoner)
Som privatperson har du 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. Varan ska återsändas i väsentligen oförändrat skick. Värdeminskningsavdrag kan göras om varan hanterats mer än nödvändigt.
Så kontaktar du oss innan retur (obligatoriskt):
Returfrakt och ansvar:
- Du betalar själv returfrakten.
- Du ansvarar för att varan packas väl och skickas med spårbar försändelse.
- Om varan inte kommer fram till oss, eller om den skadas på grund av bristande emballering, kan återbetalning utebli helt eller delvis.
Återbetalning:
- Vi återbetalar varans pris samt standardfrakten (ej tillägg som expressleverans).
- Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit varan eller bevis på att den skickats tillbaka.
- Vi kan avvakta återbetalning tills varan mottagits.
Returadress:
TeknikFix Sverige AB
Ringvägen 90
118 60 Stockholm
Läs mer om ångerrätt på Konsumentverkets hemsida Hallå Konsument:
https://www.hallakonsument.se/lagar/lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/
Näringsidkare, företag och organisationer
För dessa gäller ingen ångerrätt. Våra garantivillkor gäller istället.