Köpvillkor

1. Säljare

TeknikFix Sverige AB, organisationsnummer 556592-5624.

2. Beställningar och betalning

Betalning görs genom säkra betalningslösningar som vi erbjuder via Klarna. Vi accepterar betalning via kreditkort, Swish, faktura och kredit (om sådana alternativ erbjuds). I vår butik på Ringvägen 90 erbjuder vi betalning med kreditkort.

3. Priser och avgifter

Alla priser på vår webbplats anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Varor som säljs med vinstmarginalbeskattning inkluderar ingen avdragbar moms. Momsen specificeras i kundvagnen och i kassan. Fraktkostnader tillkommer i de fall varorna ska skickas och kostnaden anges i kundvagnen och i kassan. Det finns möjlighet att hämta beställningen i vår butik på Ringvägen 90 i Stockholm och då tillkommer inga fraktkostnader. Ej utlösta försändelser debiteras med en kostnad på 350 SEK (inkl. moms) för att täcka våra omkostnader. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och avgifter utan förvarning.

4. Leverans

Vi strävar efter att skicka beställningar så snart som möjligt. Normalt levereras varor inom 1-2 arbetsdagar från det att beställningen har godkänts och betalningen har mottagits. Beställningen har godkänts när orderbekräftelsen skickats ut via e-post och/eller SMS. Det går att hämta beställningar i vår butik på Ringvägen 90 så snart ett leveransbesked skickats ut till kund via e-post och/eller SMS.

5. Ångerrätt och returer

Privatpersoner har rätt att ångra sitt distansköp inom 14 dagar från det att de mottagit varan. Varan skall returneras i samma skick som när den mottogs. Värdeminskning kan ske om varan returneras i sämre skick än den mottogs eller om varan har undersökts mer än nödvändigt.

För att ångra köpet skall kunden kontakta oss innan varorna returneras via någon av följande alternativ:

  • e-post: info@teknikfix.se
  • kontaktformulär på hemsidan: https://teknikfix.se/kontakt
  • posta ifylld ångerblankett. Hämta hem ångerblankett från konsumentverket här: https://www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/angerblankett-2021-konsumentverket.pdf

Kunden ansvarar för returfrakten och står för kostnaden för att returnera varan.

Returadress:
Teknikfix Sverige AB
Ringvägen 90
118 60 Stockholm

Läs mer om ångerrätt enligt distansavtalslagen på Konsumentverkets hemsida Hallå Konsument: https://www.hallakonsument.se/lagar/lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

Näringsidkare, företag och organisationer har ingen ångerrätt.

6. Reklamationsrätt

Om varan är defekt eller inte fungerar som den ska har du som privatperson rätt att reklamera produkten enligt konsumentköplagen. Läs mer om reklamationsrätt på Konsumentverkets webbplats: https://www.hallakonsument.se/lagar/konsumentkoplagen/

7. Garanti

Vi erbjuder 1 års garanti på våra begagnade datorer samt skärmar. Batterier till laptop och mobiltelefoner omfattas av 6 månaders garanti. När det gäller våra servicearbeten så erbjuder vi 3 månaders garanti.

Om en vara är defekt eller inte fungerar som förväntat har du som privatperson rätt att reklamera produkten enligt konsumentköplagen. För mer information om dina rättigheter, besökhttps://www.hallakonsument.se/lagar/konsumentkoplagen/

8. Begagnade produkter

Begagnade produkter säljs i befintligt skick. Vi gör allt för att ge en så bra beskrivning av skicket som möjligt innan köp. Om kunden är missnöjd med skicket kan ett distansköp ångras under samma villkor som i punkt 5.

9. Personuppgifter

Vi behandlar alla personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning och vår integritetspolicy. Vi samlar in personuppgifter för att kunna behandla din beställning och förbättra din upplevelse på vår webbplats.

10. Förbehåll och reservationer

Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i försäljningsvillkoren. Reservation görs för eventuella tryckfel på sidan och felaktiga priser. Vi förbehåller oss också rätten att avbryta en order och återbetala kunden i händelse av misstänkt bedrägeri eller om produkten är slut i lager.

11. Tvister

Vid eventuella tvister följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Om du som kund är missnöjd med ditt köp, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Vi strävar alltid efter att hitta en lösning som både du som kund och vi som företag är nöjda med.